روزنامه نگاران فلسطینی برنده جایزه قلم آزادی شدند

شفقنا- دو عکاس فلسطینی به نمایندگی از همکاران خود در غزه جایزه طلایی موسوم به قلم آزادی را دریافت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: محمد عابد و محمد سالم، عکاسان فلسطینی جایزه قلم طلایی آزادی را به نمایندگی از همکاران خود در نوار غزه دریافت کردند.

جایزه بزرگ بین‌المللی آزادی مطبوعات امسال به طور مشترک توسط انجمن جهانی ناشران اخبار (WAN-IFRA) به خبرنگاران خبرگزاری‌های خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس و رویترز که از غزه گزارش می‌دهند اعطا شد.

براساس بیانیه هیات داوران این جایزه مقاومت خبرنگاران فلسطینی را به رسمیت می شناسد و به کسانی که در هنگام گزارش جنگ نسل کشی اسرائیل در این منطقه کشته یا مجروح شده اند، احترام می گذارد.

گفتنی است براساس آمارهای رسمی از گروه گزارشگران بدون مرز نیروهای اسرائیلی از اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۲۲۰ خبرنگار را در غزه کشته اند.

آخرین اخبار