اخراج خبرنگار نیویورک تایمز از چین به خاطر مصاحبه با رییس جمهور تایوان

شفقنا- دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز یکشنبه اخراج خبرنگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز از چین را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: نیویورک تایمز اعلام کرد: یکی از خبرنگارانش پس از مصاحبه‌ای که این روزنامه با لای چینگ-ته، رئیس جمهور تایوان، انجام داده بود، از چین اخراج شده است. در واکنش به این خبر، دفتر رییس جمهور تایوان این اقدام پکن را محکوم کرد.

چین، تایوانِ دارای حکومت دموکراتیک را قلمرو خود و رییس جمهور این جزیره را یک جدایی‌طلب می‌داند. «لای چینگ-ته» ادعاهای حاکمیتی پکن را رد می‌کند و می‌گوید فقط مردم این جزیره می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

نیویورک تایمز روز جمعه اعلام کرده بود: «ویویان وانگ» خبرنگار این نشریه آمریکایی در ماه فوریه توسط چین اخراج شده است. سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان در واکنش به این خبر اعلام کرد: «استفاده چین از بهانه‌های بی‌اساس و روش‌های خام برای تهدید رسانه‌ها و دخالت در آزادی مطبوعات نه تنها به بهبود وجهه بین‌المللی آن کمکی نمی‌کند، بلکه نشان می‌دهد که چین امروزی در واقع منبع بی‌ثباتی است.»
گفتنی است خبرنگار محلی نیویورک تایمز پیش از این در چین مستقر بود و در این کشور موضوعاتی از جمله سانسور و واکنش پکن به کووید را پوشش می‌داد.

این خبر را در رویترز ببینید

آخرین اخبار