شفقنا- نیویورک تایمز دومین شکایت خود را علیه پنتاگون به دلیل محدودیتهای مطبوعاتی مطرح کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: روزنامه نیویورک تایمز دومین شکایت خود را علیه وزارت دفاع به دلیل محدودیتهای اعمال شده بر دسترسی مطبوعات به پنتاگون توسط دولت ترامپ ارائه کرد.
در این شکایت که توسط روزنامه تایمز و خبرنگار آن جولیان بارنز مطرح شده است، از این وزارتخانه، پیت هگست، وزیر دفاع، شان پارنل، سخنگوی روزنامه و تیموتی پارلاتوره، مقام ارشد وزارت دفاع به عنوان متهم نام برده شده است. در این شکایت ادعا شده است که سیاستی که ورود همه خبرنگاران به پنتاگون را با اسکورت الزامی میکند، تلافی آشکار علیه تایمز نه تنها به دلیل دیدگاه تحریریه آنها، بلکه به دلیل دفاع از حقوق اساسی آنها در دعاوی است.
در این دادخواست آمده است سیاستی که پنتاگون در واکنش به این موضوع اتخاذ کرده است، «به شدت» با هنجارهای دیرینه وزارت دفاع که به خبرنگاران اجازه میداد «بدون همراه در راهروهای ناامن دسترسی داشته باشند تا بتوانند از یک دفتر مطبوعاتی به دفتر مطبوعاتی دیگر بروند و در کوتاهترین زمان ممکن، همزمان با وقوع رویدادها، سوالات خود را بپرسند»، در تضاد است.
این خبر را در آناتولی ببینید