شفقنا- یک کارشناس مطرح سازمان ملل درباره شکایت علیه نیویورک تایمز به دلیل مقالهای در مورد سوءاستفاده جنسی از فلسطینیها، از اسرائیل انتقاد کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: پس از آنکه وزارت امور خارجه اسرائیل مقاله نیویورک تایمز در مورد مستندسازی سوءاستفاده جنسی علیه فلسطینیها در زندانهای اسرائیل را «دروغهای شنیع و تحریفشده» خواند و از طرح شکایت افترا علیه این روزنامه خبر داد، فرانچسکا آلبانیزی، گزارشگر ویژه سازمان ملل از این رفتار انتقاد کرد.
آلبانیزی در پستی در X مقاله نیویورک تایمز را «دقیق و عمیق» توصیف کرد و گفت: این مقاله «باعث ایجاد هیستری» در دولت اسرائیل میشود، نه به خاطر واقعیتها، بلکه به خاطر مخاطبان. او نوشت: «آپارتاید اسرائیل میترسد که خوانندگان نیویورک تایمز بالاخره ببینند و دیگر نادیده نگیرند.»
او در رشتهای متشکل از ۲۲ پست، به چندین گزارش و تحقیق که خشونت جنسی را به طور خاص در زمینه بازداشت غیرقانونی فلسطینیها توسط اسرائیل مستند میکنند، اشاره کرد. او اظهار داشت: آنها فقط سوءاستفادههای مستند شده از اکتبر ۲۰۲۳ را پوشش میدهند، اما «واقعیت بسیار قدیمیتر و شدیدتر است؛ خشونت جنسی علیه فلسطینیها از همان بدو تأسیس دولت اسرائیل مستند شده است، اما تاکنون نیویورک تایمز در مورد این موضوع صحبتی نکرده است.»