ویترین روزنامه ها/ هشدار «قدس» به رواج گسترده ویپ در میان نوجوانان/ نگاه «پیام ما» به وضعیت خانواده های کارگران بی شناسنامه در انفجار بندر شهید رجایی

شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، «کام‌های شیک، پُک‌های الکترونیک!» تیتر روزنامه قدس است که در گزارشی به رواج گسترده «ویپ» میان نوجوانان اشاره کرد و نوشت:« پیش از این‌ها سیگار بود و قلیان و… که بوی دود و دَمشان، مصرف‌کننده‌های به‌شدت پنهان‌کار را هم نزد پدر و مادر لو می‌داد. این روزها اما توی کوچه و خیابان، نوجوانان قد و نیم‌قدی را می‌بینید که دور از چشم پدر و مادر اما جلو چشم مردم، بی‌هراس از اینکه بوی دود بگیرند، از سیگارهای الکترونیکی کام می‌گیرند. این پک‌زدن‌های برقی و بخار ملایمی هم که از دهانشان بیرون می‌دهند، رد و نشان چندانی از خودش روی لباس و لب و دندانشان باقی نمی‌گذارد و آن‌ها را لو نمی‌دهد. «ویپ» اسم و رسم به ظاهر باکلاسی هم دارد و بخارش موجب فراری دادن رهگذران و اطرافیان نمی‌شود. با همه این‌ها فکر نکنید این سیگار بخاردار و الکترونیکی چون دود و بوی تند و گزنده ندارد، نیکوتین، ضرر و زیان‌های سیگار معمولی را هم ندارد.»

«کارگران بی‌شناسنامه، خاکسترهای بی‌دیه» تیتر روزنامه پیام ما است که در گزارشی به وضعیت خانواده های کارگران بی شناسنامه در انفجار بندر شهید رجایی پرداخت و نوشت:« آخرین بررسی‌ و گفت‌وگو با فعالان اجتماعی بندرعباس نشان می‌دهد «کارگران بلوچ بی‌شناسنامه کشته‌شده در انفجار ظهر ۶ اردیبهشت در بندر شهیدرجایی» حداقل ۱۵ نفر بودند که در هیچ فهرستی اعلام نشدند. به‌نظر می‌رسد اکنون می‌توانیم به‌رغم ادعای برخی مسئولان که بعد از انفجار، این ماجرا را انکار می‌کردند، بنویسیم احتمالاً ۵۸ به‌علاوه ۱۵ نفر کشته شدند، اما ۱۵ نفرشان به‌دلیل نداشتن مدرک شناسایی حضورشان رد و مرگشان انکار شده است. حالا فعالان اجتماعی و خیریه‌هایی در بندرعباس که به خانواده‌های این مفقودان خدمات ارائه می‌دهند، می‌گوید هیچ دیه و خدماتی به آنان تعلق نگرفته است و زنان و فرزندانشان به حال خود رها شده‌اند. خانواده‌های این گروه از جان‌باختگان می‌ترسند درصورت پیگیری افغانستانی تلقی و از کشور اخراج شوند؛ چون هیچ سندی برای اثبات ایرانی‌بودنشان ندارند.»

 

آخرین اخبار