بهزادی: رسانه ها با دورکاری هم می توانند، کار حرفه ای انجام دهند/ اهالی رسانه از تکنولوژی های روز برای برگزاری جلسات بین اعضای تحریریه استفاده کنند

شفقنا رسانه- با توجه به حاکم شدن طولانی‌مدت کرونا در جهان و ایران، بخش‌های مختلف دچار تغییرات اساسی شدند از بیکار شدن بسیاری از افراد گرفته تا مجازی و دورکاری شدن بسیاری از مشاغل. فضای رسانه‌ای هم با متأثر شدن از این مسئله دچار تغییرات زیادی از جمله دورکاری کارکنان خود شده است. اما همین مسئله تا چه حد بر روی کیفیت کار اهالی رسانه تأثیرگذار بوده است؟ سردبیر و جانشین مدیرمسئول روزنامه اعتماد معتقد است که رسانه ها با دورکاری هم می توانند، کار حرفه ای انجام دهند به شرطی که خبرنگار، سردبیر و دبیر در این ایام نه تنها تماس هایشان را حفظ بلکه بیشتر کنند و از تکنولوژی های روز برای برگزاری جلسات مجازی اعضای تحریریه بهره ببرند.

 

بهروز بهزادی، سردبیر و جانشین مدیر مسئول روزنامه اعتماد با اشاره به دورکار شدن بخشی از تحریریه «اعتماد» به دلیل شیوع کرونا به شفقنا رسانه می گوید: در تحریریه «اعتماد» اکثر خبرنگاران به صورت دورکاری به کارشان ادامه می دهند و برخی هم در تحریریه حضور دارند. جبر بیماری کرونا سبب شد تا دورکاری در برخی مشاغل راه بیفتد و تبدیل به یک خرده فرهنگ شود.

بهزادی ضمن بیان اینکه در کار روزنامه نگاری مشورت درباره سوژه ها، برگزاری جلسات کوچک و بزرگ و پیشبرد منویات دبیر و سردبیر توسط خبرنگار خیلی مهم است، شیوه کار دورکاری را برای آینده کشور خوب می داند و می گوید: شاید تکنولوژی های پیشرفته در آینده امکان دورکاری را به بهترین شکل برای اعضای تحریریه فراهم کنند. چون با استفاده از تکنولوژی می شود کاری موفق و موثرتر از فعالیت حضوری در یک ساختمان تحریریه انجام داد. به عبارتی با دورکاری می توان هزینه های زندگی را کم و در زمان صرفه جویی کرد، ترافیک را سامان داد و… . می خواهم بگویم که خیلی از مسائل را می توان با استفاده از دورکاری و تکنولوژی سامان داد.

سردبیر روزنامه اعتماد با اشاره به کمرنگ شدن گزارش های میدانی در ایام کرونا می گوید: البته در این دوران گزارش های میدانی کمرنگ تر شد. همانطور که از اسم این نوع گزارش ها پیداست، خبرنگار باید در کف خیابان، جامعه، بیمارستان و …. اقدام به تهیه خبر کند. ولی سیستمی که در آینده با کمک تکنولوژی در دنیا ایجاد خواهد شد، می تواند برای این مسئله هم چاره ای بیندیشد. دنیا به ناچار به طرف تکنولوژی می رود، ما هم جزوی از  این دنیا هستیم و اگر به طرف تکنولوژی نرویم و آن را باور نکنیم، عقب می مانیم.

او می گوید: ممکن است چون در تحریریه ها به مشورت های چند نفره و رو در رو عادت کردیم، در این ایام مشورت های تلفنی و تلگرامی و … را جدی نگیریم یا خبرنگار زمان استراحت و کار را یکی کند و… . این ها مشکلات احتمالی است ولی می توان آن ها را مدیریت کرد.

بهزادی معتقد است که رسانه ها با دورکاری هم می توانند، کار حرفه ای انجام دهند به شرطی که خبرنگار، سردبیر و دبیر در این ایام نه تنها تماس هایشان را حفظ بلکه بیشتر کنند و از تکنولوژی های روز برای برگزاری جلسات مجازی اعضای تحریریه بهره ببرند.

 

آخرین اخبار