شفقنا رسانه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته سه ماهه رایگان اینترنت ۷۰۰ هزار معلم از ساعت ۲۰ امشب فعال میشود و این فعالسازی به تدریج تا هفته اول مهر به پایان میرسد.
به گزارش وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی گفت: استفاده از شبکه «شاد» در سراسر کشور رایگان شده است و همه اپراتورها استفاده از این شبکه را برای دانش آموزان و معلمان رایگان کردند.
او ادامه داد: معلمان جدای از شبکه «شاد» برای آموزش مجازی نیاز به بستههایی داشتند که مقرر شد از ساعت ۲۰ امشب بستههای سه ماهه رایگان اینترنت برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال شود. آن دسته از معلمانی که هم اکنون بستههای اینترنت فعالی دارند این بستهها برایشان ذخیره میشود و پس از اتمام بسته سه ماهه، از آن بستهها میتوانند استفاده کنند. تمدید این بستههای آموزشی معلمان منوط به ارزیابی شرایط پس از این سه ماه است و اگر آموزش مجازی ادامه داشته باشد برای آن هم برنامه ریزی میکنیم.
جهرمی درباره بسته اینترنت ویژه دانش آموزان هم گفت: یکسری بستههای سفید در دسترس دانش آموزان قرار میگیرد که هماهنگیهای لازم با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و این بسته میتواند از طریق اپراتورهای خانگی و تلفن همراه به صورت رایگان استفاده شود و با همان شماره تلفنی که دانش آموزان در شبکه «شاد» ثبت نام کرده اند این بسته قابل استفاده است. استفاده از آن بستهها علاوه بر شبکه «شاد» در پیام رسانهای داخلی هم خواهد بود که تلاش میکنیم این بسته تا اول مهر فعال شود.
او همچنین از اتصال رایگان ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به اینترنت خبر داد و گفت: هم اکنون مدارس در حال استفاده هستند.
بسته اینترنت دانشگاهیان از ابتدای مهر فعال میشود
جهرمی خاطرنشان کرد: سه بسته دیگر برای دانشگاهها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاههایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد، سایتهای آموزشی موردنیازشان رایگان خواهد بود. بستهای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه ریزی کرده ایم که آن هم تا ابتدای مهر فرآیند ثبت نامش آغاز میشود.
او گفت: با این اقدامات عدالت آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری تحقق مییابد و دستور رئیس جمهور هم عملی میشود. ما در کنار دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید هستیم و علاوه بر تأمین زیرساخت در هزینه آنها نیز مشارکت میکنیم تا هیچ کسی از تحصیل باز نماند.